LogoDiktyoFm915 160px

Έκθεση Ζωγραφικής της Μαρίας Γιαννακάκη

giannakaki maria ekthesi mylwnogianni chania diktyo fm

Έκθεση Ζωγραφικής
Σάββατο 24 Νοεμβρίου - Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου
Αίθουσα τέχνης Β. Μυλωνογιάννη

 

 

 

 

 

 

Έκθεση Ζωγραφικής της Μαρίας Γιαννακάκη
-Αφιερωμένη στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση


Ως φόρο τιμής στη μνήμη του μεγάλου δασκάλου και ακαδημαϊκού Παναγιώτη Τέτση, εγκαινιάζεται το Σάββατο 24 Νοεμβρίου έκθεση ζωγραφικής της Μαρίας Γιαννακάκη στην αίθουσα τέχνης Β. Μυλωνογιάννη στα Χανιά.
Η Μαρία Γιαννακάκη αγαπημένη μαθήτρια του περίφημου έλληνα ζωγράφου, παρουσιάζει την καινούρια της δουλειά με τίτλο «τα άνθη του καλού».
Τα έργα της ζωγράφου, ένα είδος «προσωπικής ονειροπόλησης» μαγνητίζουν με τη χρήση ενός εκθαμβωτικού χρώματος και την πληθωρική στιβαρότητα του σχεδίου της που συχνά απηχεί την προσέγγιση της ζωγράφου στην σινοϊαπωνική τέχνη.
Γεννήθηκε στην Αθήνα και φοίτησε στην ΑΣΚΤ (1977-82) όπου σπούδασε ζωγραφική με τον Π. Τέτση και ψηφιδωτό με τον Γ. Κολέφα. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κίνα (1983-85) με κρατική υποτροφία. Η πρώτη της ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο (1986). Παράλληλα με τη ζωγραφική εικονογραφεί και σχεδιάζει εξώφυλλα βιβλίων. Από το 1985 έως σήμερα έχει εκθέσει έργα της σε Ελλάδα, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Σουηδία, Πορτογαλία, Αίγυπτο, Ινδία, Κίνα κ.α.

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί παρουσία της ζωγράφου το Σάββατο 24 Νοεμβρίου από 19.00 – 22.00 και θα διαρκέσει έως 14 Δεκεμβρίου.
Θα είναι ανοικτή καθημερινά 11.00 – 13.00 & 18.00 – 21.00 εκτός Κυριακής


ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ
«Τα άνθη του καλού»
Επειδή οι νεότεροι σε κάθε τομέα είναι όχι μόνο ζωντανές βιολογικές και πνευματικές μονάδες αλλά και ζωογόνες στο παρόν, αλλά και το παρελθόν δεν τους αφήνει αδιάφορους έχοντας θέση διδάγματος για να συνεχίσουν, παραμερίζοντας κάθε χροιά λατρείας προς αυτό, που σίγουρα ενίοτε λειτουργεί αρνητικά και μόνο όταν αποζητούν το βαθύτερο μάθημα –δίχως να διαφαίνεται μίμηση- τότε η πορεία είναι προσωπική αγγίζοντας νεοφανείς εκφράσεις έτσι ώστε δίχως να συντρίβουν το παρελθόν, αλλά ούτε να συντριβούν από αυτό, τότε η δημιουργία πηγάζει από την ανόθευτη σφαίρα και τότε είναι πρωτότυπη-αυθεντική.
Η Μαρία Γιαννακάκη επιβεβαιώνει τούτο με το έργο της και δικαιώνει την πίστη ότι οι νεότεροι έχουν την θέση τους στην τέχνη. Η διαδρομή που έχει διανύσει για αρκετά χρόνια είναι πειστήριο υπολογίσιμου καλλιτέχνη της δημιουργίας στη χώρα μας, επειδή τα έργα της έχουν την αρετή του πρωτογενούς και της ιδιομορφίας δίχως να παραπέμπουν σε κάποιο επίκαιρο ρεύμα. Ίσως η θητεία της στο καλλιτεχνικό περιβάλλον της Κίνας ήταν ένα βίωμα που την απέτρεψε από πιθανή ή αναπόφευκτη προσκόλληση σε Ευρωπαϊκές πολλαπλές αντιλήψεις ή και εθισμού σε αυτές. Το μάθημα που πήρε από εκεί είναι η νεανικότητα η παντοτινή και το σφρίγος της μακροαιώνιας αυτής τέχνης και η πνευματική ευδιαθεσία, αρετές συναφείς στην ιδιοσυγκρασία της, και γι’ αυτό τα έργα της δημιουργούν κλίμα αγάπης για πολλούς προς την αυθεντική και οικεία έκφραση. Μας πείθουν ότι δεν κατατάσσονται σε καμία από τις γνωστές ροπές, περικλείονται στην προσωπική της αντίληψη.
Παναγιώτης Τέτσης
Ζωγράφος – Ακαδημαϊκός


….. Η Γιαννακάκη μας παραδίδει το δικό της «φόρο τιμής» που μοιάζει περισσότερο με μικροιστορία σε μεγέθυνση. Πρόκειται για σπαράγματα μεγάλης εικαστικής ευαισθησίας και θραύσματα αποκομμένου χρόνου όπου η δύναμή τους είναι η ίδια η αποσπασματικότητα τους και η μεγάλη τους αφηγηματική ικανότητα συμπυκνώνεται σε αυτό που έχει περιγράψει ο Τέτσης «τα έργα της Γιαννακάκη δημιουργούν κλίμα αγάπης για πολλούς προς την αυθεντική και οικία έκφραση». Με τρόπο δεξιοτεχνικό μας προσφέρει μια ενότητα έργων που θυμίζει την ζεστασιά από τα πολυκαιρισμένα και φθαρμένα από τα προγονικά χέρια που έχουν τα οικογενειακά άλμπουμ. Τα παιδικά πρόσωπα βγάζουν μια ατμόσφαιρα γιορτινή. Η ζωγραφική της Γιαννακάκη είναι ένα δοξαστικό της χαράς.
Γιώργος Μυλωνάς
Επιμελητής τέχνης

.....Η αισθητική του σχεδίου που διαποτίζει τα έργα της, παράλληλα με την χρήση ενός πληθωρικού χρώματος πηγάζουν από την ίδια προσέγγιση της εικόνας που η Γιαννακάκη αναγνώρισε στην σινοϊαπωνική τέχνη. Η ζωγραφική της ξεκινά από περιοχές εκθαμβωτικού χρώματος, το οποίο σχεδόν αυτονομείται και από περιοχές χειρονομιακών γραφισμών που απηχούν ιδεογράμματα κινέζικης καλλιγραφίας. Γραμμές λεπτές και καθοριστικές, αχνές και διαισθητικές. Ταυτόχρονα κηλίδες που έχουν απαλλαγεί από τα αναπαραστατικά τους καθήκοντα φανερώνουν την ερωτική σχέση του χαρτιού με το μελάνι…… Σαν σκηνές από μισοτελειωμένες ή μισοαρχινισμένες ιστορίες, τα έργα της Γιαννακάκη μοιάζει σαν να είναι η μισάνοιχτη πόρτα που μέσα από αυτή θα μπορέσουμε να δούμε –όσο μας επιτρέπει- την μελαγχολία εκείνων των χαμένων κόσμων που μόνο η εικονοποιία της μνήμης μπορεί να ανακαλέσει, επιστρατεύοντας τη γοητεία του ημιτελούς….
«every hand has its own story» γράφει κάπου η Γιαννακάκη σαν σκέψη. Εμείς δεν θα την μάθουμε αυτήν την ιστορία γιατί στο μεταξύ θαυμάζουμε τη ζωγραφική που δημιούργησε η ακριβόλογος ασάφεια της μνήμης.
Ελισάβετ Πλέσσα
Ιστορικός τέχνης

Logo2

Δίκτυο Fm 91,5

Κορνάρου 11, Χανιά, Τ.Κ. 73134

Τηλ/Fax: +30 28210 43979

Email: info@diktyofm.gr ή diktyofm915@gmail.com

Αποστολή SMS: Γράφετε 915 (αφήνετε κενό) γράφετε το μήνυμά σας και το αποστέλλετε στο 54045 (χρέωση 0,25€ + ΦΠΑ)

facebook circle Twitter instagram YouTube Play google plus icon  Linkedin Circle SM Button